EDUKACJA

PODRÓŻ PO EUROPIE

Spostrzeżenia francuskiej młodzieży z College Croix de Pierre w Plenee-Jugon

Spotkanie z polskimi rówieśnikami

Spotkaliśmy się z Polakami, którzy są bardzo gościnni. Spędziliśmy w ich towarzystwie wiele ciekawych chwil ! Dla nas był to dzień pełen wrażeń i niespodzianek. W sumie okazali się do nas podobni.

Emiline, Emilie, Pauline, Elodie, Melodie, Coralie, Lucile

Było nam bardzo miło pędzić ten dzień z polskimi korespondentami. Udało nam się porozumieć z ludźmi, posługują się językiem dla nas bardzo trudnym. Ten dzień był bardzo pouczający.

Cyndie, Aphelie, Aurelie, Jean-Charles, Marie

Spotkanie polskiej i francuskiej młodzieży

Uczniowie polscy przyjęli nas dzisiaj w swojej szkole. Bardzo starali się aby nas mile powitać (występ chóru, spektakle). Przygotowali dla nas poczęstunek, mogliśmy też z nimi pogadać. Pojechaliśmy na wycieczkę w góry, zjedliśmy wspólnie piknik i zwiedziliśmy zamek. Ten dzień był naprawdę ciekawy.

Jordan, Thomas, Florian, Benjamin

Dzisiaj spotkaliśmy się z Polakami. Byli bardzo gościnni, pokazali nam przygotowane spektakle i piosenki. Zwiedziliśmy, w ich towarzystwie, tamę i zamek. Było bardzo fajnie.

Cyni, Mathias

Dzień obfitował w wydarzenia kulturalne i obyczajowe z życia Polaków. Okazali się bardzo kontaktowi i od razu zaczęli z nami rozmowę. Cieszymy się z spotkania z nimi.

Cederic, Pierre, Alexis, Mathieu, Yoen, kelvin

Byli bardzo mili. Wcale nie onieśmieleni. Rozpoczęli z nami rozmowę, co pozwoliło nam szybko się poznać. Spędziliśmy fajny dzień i widzieliśmy fajne spektakle na bardzo wysokim poziomie. Podobało nam się, że przyjechali do naszego hotelu. Wcale nie są nieśmiali i zorganizowali nam naprawdę super powitanie. Niestety nie mogą zorganizować takiej wycieczki jak nasza, ale chętnie się z nami kontaktują.

Zachary, Edouard, Allan, Anthony, Francois

Spotkanie z cudzoziemcami w naszym wieku było pełne niespodzianek i stało się zadziwiającą mieszaniną kulturową. Pozwoliło nam zrozumieć, jak ważna jest nauka języków obcych. Gościnność jaką nam okazali była niesamowita. Przygotowane przez nich spektakle powaliły nas na kolana, jak i znakomity francuski słyszany w piosenkach francuskich. Wspólne zwiedzanie zamku i tamy pozwoliło nam na nawiązanie bardzo silnych więzów przyjaźni z niektórymi osobami … Niektórzy uczniowie przyjechali z wizytą do naszego hotelu. Pozwoliło nam to zrozumieć, że mimo dzielącej nas liczby kilometrów, jesteśmy bardzo podobni.